読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

鶏口牛後

小さなチームで大きな仕事に取り組みたい40代エンジニアのブログです。

完結:Google Cloud Support との $75.40 をめぐるやりとり

12月は勉強会やら忘年会やらで外出が多く、中々ブログを更新できていなかったですが、生活のリズムを整えて、週1本くらいはエントリーしたいと思います。

はじめに

さて、今回ですが、以前投稿した「Google Cloud Support との $75.40 をめぐるやりとり」の完結篇です。

imunew.hatenablog.com

払い戻しが確認できない

11月19日に払い戻し完了の連絡をGoogleから受け取ってから、クレジットカードのオンライン明細にいつまでたっても払い戻しの金額が反映されません。
だんだん不安になってきたので、再びCloud Console Billing Support Request Formから問い合わせをしました。

12月15日

問い合わせから数日して下記の回答がありました。

Thank you for contacting Google Cloud Billing. 
My name is xxxxx. 
I understand that you would simply like to confirm that your refund processed for a previous case was successfully applied.

I have checked your billing account and can confirm that the refund worth of $81.43 has been approved and properly processed on our end for the Visa card ending with xxxx on November 17, 2016. 
Had the refund failed to’ve been processed even after being approved, we will have the capability to see it as part of your billing account notes. 
I have checked on this using all tools available to me and I have also asked for the help of one of our specialists. 
We did not see a record for a failed application of your refund. 
Also, please take note that from the day it was approved, it may take up to 30 business days for this to be returned to your card.

What you can do now is call the bank who issued your card for them to check if a refund has been applied to your account even if it is not made visible on your card statement. They should be able to look this up for you.

I hope this information helps. I'll mark this case as resolved on the next business day. 
Feel free to open a new case should you have any other billing questions in the future or to respond back in the next 24 hours if you have follow-up questions regarding the topic. 
Thank you and please enjoy the rest of your day.

要約すると、

  • 払い戻しに失敗したという記録は見つからなかった
  • 払い戻し金額がカードに反映されるまでに最大30営業日かかる
  • カード会社に問い合わせしてくれ

と、そういうことでした。

払い戻しを確認

12月21日

クレジットカード会社に電話で問い合わせしたところ、12月の請求額から調整額という形で払い戻し金額を控除しているとのこと。
オペレーターに言われたとおりに、オンライン明細を確認すると、確かに下記のように請求額から払い戻し金額が引かれていました。

f:id:imunew:20161221110204p:plain

おわりに

これで一安心なわけですが、特殊なケースとはいえ、調整額の説明が請求書上何もないというのは何というか分かりづらかったですね。
とはいえ、これからもGCPとオリコカードはガンガン利用していきますんで、よろしくお願いしますw

f:id:imunew:20161221110220j:plain
画像元:http://www.orico.co.jp/cm/media/

では、また。